طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

طرح سنجش سلامت کودکان حاشیه شهر مشهد

اولیااء بزرگوار نوبت سنجش فرزندتان را با ارسال پیامک ، فضای مجازی و نهایتا تماس تلفنی اطلاع می دهیم.

مدیریت سیزده آبان

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان بزودی در بیش از ۲۲۰۰ پایگاه کلید می‌خورد.

به گزارش ایسنا، طرح سنجش نوآموزان با هدف سنجش میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی و همچنین شناسایی و هدایت دانش‌آموزان خاص و با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

بیش از ۲۲۳۱ پایگاه برای ارزیابی دانش‌آموزان اول دبستان و همچنین پیش دبستانی‌ها آماده فعالیت هستند. این مراکز به پایگاه‌های درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند و در هر یک از این پایگاه‌ها به ترتیب ۴۲، ۳۸ و ۱۴ ارزیاب به سنجش دانش‌آموزان می‌پردازند و شمار ارزیابان به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد.

امسال نیز نوبت‌گیری از طریق سیستم الکترونیکی انجام خواهد شد و والدین باید در همان مدارسی که فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند نسبت به نوبت گیری زمان سنجش اقدام کنند تا به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده شوند. مراجعه به موقع والدین برای سنجش فرزندشان ضروری است.

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را طی ۳.۵ ماه آینده مورد سنجش قرار دهیم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف به استان‌ها اجازه دادیم طرح سنجش را بعد از ماه مبارک رمضان و حداکثر یک هفته تا ۱۰ روز بعد از ماه مبارک آغاز کنند. البته کار ثبت نام اولیه مدارس از اوایل خرداد شروع شده و همزمان با شروع ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس نوبت گیری نیز آغاز شده و خانواده‌ها در زمان مقرر به پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی هزینه سنجش سلامت را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: به مسئولان مراکز سنجش اجازه دادیم ۵ درصد موارد را رایگان و ۵ درصد افراد که تشخیص دهند نیازمند هستند را نیم بها مورد سنجش قرار دهند. سنجش عشایر و نوآموزان مناطق سیل زده نیز رایگان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره سنجش پیش دبستانی ها نیز گفت: سال تحصیلی گذشته ۳۶۰ هزار پیش دبستانی، داوطلبانه مراجعه و مورد سنجش قرار گرفتند. کودکان شش سال تمام اجبارا مراجعه می‌کنند، اما کودکان پنج ساله اجازه داشتند که سنجش را انجام دهند. روی مکانیسم هدایت اجباری در حال تامل و یافتن راهکارهایی هستیم و معتقدیم اگر سنجش دوسال زودتر انجام شود مداخلات، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

 

درباره نویسنده

ابراهیم میر آموزگار کلاس اول الف